Betingelser

1. Priser og bestilling
Online-butikken er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. Vi forsøger så vidt muligt at udføre sådan vedligeholdelse i nattetimerne.

En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.

Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på Hjemmesiden samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os.

Vi kan kun gennemføre din ordre, hvis leveringsadressen er en privatadresse eller virksomhedsadresse i et af landene på listen "Vi sender til". Vi leverer ikke til postbokse.

Vi forbeholder os ret til at annullere aftalen om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:

-Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres
-Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i forbindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet
-Der opstår en utilsigtet fejl på Hjemmesiden, fx en betalings-fejl el.lign.
-Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel

Aftaler kan kun indgås via Hjemmesiden. Vi behandler ikke bestillinger fremsat i e-mails, breve eller fax.

Alle vores priser er i danske kroner eller Euro og de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og afgifter.

2. Betaling
Du kan betale med Dankort, Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Maestro, LIC MasterCard og Eurocard.
Det er gratis at benytte betalingskort, da vi betaler alle gebyrer.
Beløbet trækkes først fra din konto, den dag varen afsendes.
Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt.
Betalingen fremgår som intimo.dk på dit kontoudtog.

3. Levering
Alle ordrer til Danmark, Norge, Sverige og Tyskland leveres fragtfrit til ved køb over 500,-
Ellers pålægges forsendelsomkostninger for 32,-

Andre øvrige  lande opnår fragtfri levering ved køb over DKK 700.
Ordre under DKK 700 vil blive pålagt forsendelsesomkostningerne på DKK 75.

Ordrer til Skandinavien (inkl. Grønland og Færøerne) vil blive afsendt med PostDanmark.
Leveringstiden er typisk 1-3 hverdage.

Ordrer til andre lande vil blive afsendt med DPD International.
Leveringstiden varierer mellem 2-6 hverdage.

4. Sikkerhed
Alle personlige oplysninger beskyttes vha. stærk SSL-kryptering under overførslen til os.
Kortoplysninger sendes direkte til PBS og kan således ikke læses eller kopieres af os eller nogen andre.

5. Privatlivspolitik
Alle personlige oplysninger i forbindelse med et køb behandles fortroligt og deles ikke med andre.
Købsoplysninger opbevares i 2 år for at sikre korrekt behandling af eventuelle garantisager.
Vi anvender cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
Vi bruger en logstatistik hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Denne statistik benyttes ikke til direkte markedsføring, men anvendes udelukkende kun med det formål, at optimere intimo.dk.

6. Kvittering
Du modtager kvitteringen/ordrebekræftelsen som sidste trin i betalingsprocessen, på din e-mail og i forsendelsen.
Kvitteringen/ordrebekræftelsen bør gemmes til eventuelt senere brug.

7. E-markedsføring og nyhedsbreve

Du modtager kun e-markedsføringsmateriale og nyhedsbreve via e-mail, hvis du aktivt har bedt om det.
Du vil aldrig modtage markedsføringsmateriale via almindelig post fra intimo.dk.

8. Fortrydelsesret
Hos JBS of Denmark følger vi naturligvis alle gældende love og forbrugerregler omkring e-handel, og ofte mere til. Vi giver dig eksempelvis ikke blot 14 dages fortrydelsesret, men derimod 365 dages fortrydelsesret på dit køb. 

Returnering og ombytning er nemt: Pak varer der ønskes returneret ned i forsvarlig emballage. Vedlæg et skriv om hvilke varer du sender tilbage, hvorfor varerne sendes tilbage, ordrenummer og om hvorvidt du ønsker ombytning til anden størrelse eller ønsker pengene retur.

Ønsker du at få pengene retur, gøres dette som udgangspunkt til det betalingskort der er benyttet til ordren.
Refunderingen sker, så snart vi har dine varer eller, at vi har modtaget bevis for at varen er sendt til os.
Varerne skal være forsvarligt emballeret og skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at dine rettigheder bortfalder.

Returnering af brugte varer: Ifølge den nye lovgivning af 14. juni 2014, kan du fremover fortryde køb af varer, selv om du har taget dem i brug. En eventuel værdiforringelse fratrækkes så i det beløb, som vi refunderer til dig, efter at vi har foretaget en vurdering af varens stand og værdi for os i handelsøjemed.

Vi anbefaler i øvrigt at du læser forbrugeraftaleloven så du kender dine rettigheder.
Find den "nye" forbrugeraftalelov her: https://www.retsinformation.dk/Form...

Husk at omkostninger til porto dækkes af kunden. Dette gælder dog ikke i tilfælde af fejlbehæftede eller forkerte varer. I disse tilfælde dækker JBS of Denmark udgift til porto.

Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller til afhentning andre steder end på vores egen matrikel.

9. Mangelfulde varer og forkerte varer
Se afsnittet Fortrydelsesret vedr. retur-/fortrydelsesret.

Hvis din vare er lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontakte vores Kundeservice. Kan du allerede konstatere manglen mv. på tidspunktet, hvor transportøren ønsker at foretage levering, bør du nægte at modtage varen.

I tilfælde af en mangelfuld vare eller forkert vare, kan du vælge mellem følgende muligheder:

-Returnere varen og få refunderet købsprisen og alle leveringsomkostninger, når vores Kundeservice har behandlet returvaren,
-Returnere varen og modtage en tilsvarende vare, når vores Kundeservice har behandlet returvaren, forudsat vi kan levere en tilsvarende vare, eller
-Beholde varen og anmode om en forholdsmæssig reduktion af købsprisen

Når du kontakter Kundeservice skal du oplyse ordrenummeret, eventuelt varenummer, og beskrive hvad der er galt med varen mv.

Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af en mangelfuld vare eller en forkert vare. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige leveringsomkostninger, når vi har fået varen retur, med mindre du får en ny vare til erstatning for den oprindelige vare.

10. Reklamationsret
Når du handler på JBS of Denmark har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Husk at få en kvittering.
Uberettigede reklamationer pålægges et undersøgelsesgebyr og forsendelsesomkostninger.
Varen sendes tilbage i forsvarlig emballage til: Intimo.dk, Bornholmsvej 1, 7400 Herning.

11. Andre forhold
Opdatering af hjemmesiden
Vi gør vores bedste for at opdatere Hjemmesiden samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå, og nogle gange opdager vi, at prisen for en vare er angivet forkert.

Force Majeure
Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til Betingelserne, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol.

Aftalens fuldstændighed
Disse Betingelser udgør de fuldstændige vilkår for aftalen mellem os.

Ugyldighed
Såfremt en eller flere af bestemmelserne i Betingelserne måtte blive erklæret helt eller delvist ugyldige, finder de øvrige bestemmelser fortsat anvendelse.

Overdragelse
Vi er berettigede til at overdrage vores rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen indgået med dig, til tredjemand. Overdragelsen er naturligvis forudsat af, at standarden af den service du modtager ikke forringes. Vi giver dig meddelelse om en eventuel overdragelse. Ved at acceptere disse vilkår samtykker du til en sådan eventuel fremtidig overdragelse. Samtidig accepterer du, at fra tidspunktet, hvor vi har givet dig meddelelse om overdragelsen, kan dine rettigheder kun gøres gældende overfor den pågældende tredjemand.

Personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst vores fortrolighedspolitik, som fortæller om hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af Hjemmesiden i øvrigt.

Klageadgang
Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os, hvis du har klager over en vare, som du har købt hos os. Vi kan både kontaktes telefonisk, pr. mail og pr. almindelig post. Du finder kontaktoplysningerne i bunden af vores hjemmeside.

Du kan også indgive en klage over en vare, som du har købt hos os, til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Du kan indgive klagen på følgende link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/ Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@jbs.dk

Såfremt vi ikke kan nå til en fælles løsning gennem Center for Klageløsning, har du adgang til at klage til Forbrugerklagenævnet.
Følg linket for at indgive en online klage hos Forbrugerklagenævnet: https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintStart.aspx

Lovvalg og værneting
Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder aftalens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.